Lördag

Lördag


Äntligen helg, denna lördag har varit väldigt slö men skön, jag började med att sova till 11.15 eftersom jag inte kommit i säng förren kl 4 på natten kvällen innan. Jag var hos Johanna igår tillsammans med Sofia och Fredrik för att kika på film. Senare åkte jag, Sofia och Fredrik till en bar i Mill Valley (ca 15 min bort) där Sofia och Fredrik beställde en drink för igår var inget mindre än Fredriks födelsedag, 21år :) och i USA är att fylla 21 en stor grej eftersom man då får köpa alkohol. Vi stannade i 1,5h och sedan var tanken att åka hem men vi hamnade istället på "Danny's", en resturang som serverar frukost, lunch och middag. Det vart en väldigt tidig frukost, 02.30. Amerikanska pannkakor, havregrynsgröt, och ägg (halvt råa som amerikaner gillar det). Det var mitt första besök på Denny's men det var ett trevligt ställe, väldigt gammeldags amerikanskt, tyvärr hade jag inte med mig någon kamera så det finns inga bilder att visa. Jag får åka dit fler gånger.

Imorse skypade jag med min syster Sara, det har inte riktigt gått så bra med mitt skypande på slutet, det är svårt att matcha tidsskillnaden, så tyvärr hinner det gå 2-3v mellan varje skypesamtal med min familj, skärpning. Detta i sin tur resulterar i som idag, ett samtal på 3h 20min :) haha. Men det var hemskt trevligt och det fanns mycket att säga, 3h kändes som 30min. Skype är verkligen ett underverk, det känns som att man sitter och pratar i samma rum när man i verkligheten sitter på varin sida jorden. Sedan vart det ett träningspass på golds för att efter det äta sallad till middag och kinder till kvällsfika samtidigt som jag avjöt 2 spännande avsnitt av OTH. Introt till det första avsnittet på den sista säsongen kunde inte ha börjat mer spännande, jag satt som på nålar och ville nästan grina när tanken slog mig att detta är den sista säsongen av mitt älskade OTH. Det känns som att denna serie följt med mig under hela min uppväxt, och helt plötsligt ska jag inte få ha Brooke Davis, Haley J Scott, Peyton, Mouth, Nathan mm i mitt liv. Åtminstone inte i en ny version, jag kommer få titta på alla de gamla säsongerna om och om igen.


I torsdags tränade jag mitt första fotbollspass på över 4månader. Det var helt underbart och fick mig återigen att inse varför jag lagt så grymt mycket tid på denna sport. Det går inte att förklara hur glad jag blir av att få spela fotboll. Det är nästan så att jag ångrar ibland att jag någonsin började spela för hur ska jag nu kunna sluta när det har blivit en sån stor del av mig och mitt liv? Man gnäller många gånger över hur tidskrävande det är, och det är ingen tvekan om att det är tidskrävande, samtidigt är det svårt att passa in jobb med lagsportsträningar. Men tyvärr inser man inte vad man har fören man förlorar det. Dock har jag haft ett års uppehåll från fotbollen tidigare och det slutade med att jag fick börja spela igen, jag kunde inte fylla tiden med annat, och att träna själv är svårt, vart hittar man motivationen. Jag visste vad jag gav mig in på denna gång, men någonstans här i Amerikat ska jag nog kunna hitta något lag att spela med, jag har med mig mina grässkor. haha. Svettiga män 35+ i en inomhushall var skoj, dom var duktiga och det vart svettigt. Dock vart männen en aning svettigare och vid varje närkamp kom jag ut med armarna dränkta i manssvett, trevligt. haha. Men det var en bra kväll och jag kommer nog gå dit fler gånger, dock måste jag betala 15$ pga att jag inte är medlem.

Denna lördag är förbi och totalt idag har jag spenderat lite över 1600$, men för allt i världen säg det inte högt, och absolut inte i Svenska kronor, jag får ångest, när man säger det i dollar känns det inte lika farligt, haha. Det är "lätt" hänt när man har lite att göra en lördagkväll. Innan eller under tiden som ni tappar hakan så ska jag avslöja hur det ligger till, svaret är skatteåterbäring. Förra året gick min skatteåterbäring till Elgiganten, jag spenderade alldeles för mycket pengar på en och samma dag, men det är inte varje dag man kan göra det så jag körde all in. Jag gick därifrån med en ny iPhone 4 och en Macbook pro, och glad var jag över det även fast jag hade lite ångest. Detta har blivit lite till en tradition, jag betalar lite extra skatt varje månad och får tillbaka en rejäl slant i slutet av året, och denna slant spenderar jag fullt ut. Fullt ös medvetslös. Detta år går min skatteåterbäring till en ny Systemkamera, en Canon D7 + ett extra objektiv och filter, en iPad och en pulsklocka. Självklar måste lite av peningan gå till Apple. Dock beställdes bara kameran och tillbehören idag (+en present till Kristian men den kan jag inte avslöja), iPaden ska inhandlas när Kristian kommer hit och pulsklockan snarast möjligt.

Imorgon bär det av mot Pentaluma och ett outlet, och eftersom jag redan är i ett shoppingmode så ska jag förhoppningsvis komma därifrån med minst ett par converse. Detta är amerikat, det är billigar men det är äkta vara ;) Håll hårt om peningan. Godnatt.

Här kommer bilder på mina fina värdbarn :)

Beautiful Nic.

E & N fick en motorcykel av tomten.

:)

Nic. skulle på ett sleepover birthday party och födelsedagsbarnet hade gett sig själv smeknamnet "Taco", -Just call me Taco ;) haha. Så Nicole ville ge henne tröjor med handgjorda tryck, så Nic sms:ade mig och villa ha min hjälp, en väldigt rolig idé tyckte jag och ville absolut hjälpa till. Det blev 3 olika tröjor som skulle känneteckna Nics väns personlighet, det vart en Techie Taco eftersom hon hade en ipad och gillade tekniska prylar, en Sporty Taco eftersom hon spelade fotboll och gillar sport, samt en Crazy Taco, för att hon är lite "crazy". Jag är väldigt imponerad över Nic's kreativitet, hon har väldigt många bra ideér och vet precis hur hon vill att resultat ska se ut. Nedan kan ni se våra färdiga t-shirtar. Detta måste ha varit den bästa presenten ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0