29/1 Lördag

29/1 -12 what to do?


Det är lördag och vi au pairer njuter av ledigheten, (vi som inte jobbar). Idag packade jag, Sofia och Fredrik våra väskor fulla med mat, vatten, apelsinjuice & våra kameror såklart. Sedan begav vi oss mot Golden Gate bron där vi parkerade bilen och tog en skön promenad över bron. På andra sidan letade vi reda på en mysig plats där vi hade en trevlig picknick, a whole lot of food. Mackor med pesto, kyckling och skinka. Köttbullesallad med avocado, tomater, gurka och homemade köttbullar a la Sofia, en fruktsallad, oreos och sushi.
Det är helt makalöst vilken fint väder det var idag, man kan inte fatta att det är januari, det känns som vår fast utan den smälta snön. Helt underbart.

De kommande veckorna kommer bli tunga, om 9 dagar lämnar Sofia Amerikat efter 18månader som Au pair, herregud, det kommer bli så tomt, vem ska jag nu umgås med? Det är tur att Frederik fortfarande är kvar i några månader till. Som au pair lär man känna varandra väldigt snabbt, man träffas i stort sett varje dag och umgås ofta på helgerna. Det går inte riktigt beskriva känslan när man vet att någon kommer åka hem, någon man haft hemskt mycket kul tillsammans med, eftersom man aldrig riktigt vet när man kommer ses igen.

Jag har även fått veta att Kristian inte kommer och hälsar på mig i februari. Som jag har längtat, det var en dröm som skulle bli sann, vi skulle äntligen resa tillsammans. Att han jobbat så hårt och sparat massa pengar gjorde mig hemsk stolt. Detta är som en spark i mina balls, om jag hade haft några, lite som att falla på mållinjen. Det suger r*v. Det gör ont så ont. Det finns diverse anledningar till detta, den ena är hans pluggande, och jag kan inte låta honom riskera sin sjuksköterskeutbildning. Men Jesus Christ i'm so sad, samtidigt som jag är så arg. Men jag förstår och detta är livet, det är bara att spinna vidare. Jävla skitliv.

Imorgon kl 08.00 ska jag göra det som alltid får mig på bra humör, jag ska spela fotboll, älskade fotboll. Vad vore livet utan fotboll, så många gånger det fått mig på bättre humör. Sedan åker jag Sofa och Frederik till SF för att turista och se alla de saker man måste se när man är i SF, som tex, Haight-Ashbury området, Castro street, filbert street (världens brantaste backe) mm mm. Man tycker man har sett mycket, men det finns alltid mer att se.








Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0