Santa Cruz

Santa Cruz baby


Santa Cruz, Santa Cruz I love you. Igår runt 09.00 var bilen packad, kladdkakan som inte alls blev som jag tänkt svettades inne i bilen, chokladbollarna var på plats, vi var redo, Tasha var redo, det var dags för en road trip.

Bara ordet road trip säger ju att någonting så sjukt awesome väntar framför dig. Vi hade nybrända cd-skivor, jeansshortsen var på, och våra solbrillor satt som ett smäck. Solen sken, vi tog några bilder framför Sean Penn's hus, det var vårt sista stopp, för där bor Johanna, i Sean Penn's gamla hus. Ibland är livet som au pair bara för bra.

Resan till Santa Cruz tog 3h men då stannade vi även efter vägen för att fota lite. 3h och det kändes som 1h. Att köra efter kusten var helt underbart och utsikten ska vi inte prata om, den var stunning. Himlen var klarblå, solen sken och det var över 20 grader varmt. Väl framme i SC hittade vi oss via gps till Dawn's lägenhet, en mysig 3:a i sann Santa Cruz stil. Eftersom ingen var hemma hade hon lämnat en nyckel under mattan så att vi skulle kunna ta oss in. Vi lämna av lite grejer och sedan bar det av ner mot stranden och boardwalken. Jag blir lika mållös varje gång, jag kan inte fatta att detta är deras vardag, det fina vädret, vackra stränder, klippor, jag bara njuter av minsta minut. Vi tog massa bilder, Tasha höll på att smälla av i värmen så vi åt lunch på en mysig restaurang med uteserving efter boardwalken, tasha passade även på att bajsa på boardwalken och eftersom jag glömt bajspåsar letade jag desperat i mina fickor och kunde hitta ett kvitto i min plånbok som jag så fint fick plocka upp bajset med och kasta, här får man fan inte vara kräsen, haha. Mitt på boardwalken, den var inte direkt osynlig, vad hade jag för val liksom? jag var bara glad över att Tasha inte hade diarré, det hade kunnat bli awkward.

Vi åkte till lägenheten där vi träffade Michael och sedan tog oss en powernap. Michael skulle iväg på en jobbintervju så vi stannade kvar i lägenheten tills han kom tillbaka och då tog vi oss en trevlig promenad till en relativt ny skatepark som Michael har pratat om, och som jag så gärna ville se :) sedan fortsatte promenaden till downtown Santa Cruz, vilket mysigt ställe. Väl hemma runt 20-tiden kom Dawn hem, åhh vad jag älskar Dawn. haha. Kvällen rundades av med pizza, tv-spel och sedan american idol. Tasha var ovan den nya lägenheten och vi var även tvungna att hålla henne i köket eftersom hon kissar inomhus och lägenheten var fylld med heltäckningsmattor. Hon svettades och vi kunde inte sluta skratta över synen av stackarn när hon nyfiket sträckte sig för allt vad som gick och försökte kika över kylboxen som vi stängt för dörröppningen med, samtidigt som hennes alldeles för långa tunga hängde ut, söta söta tasha. Jag och Dawn skrattade så att tårarna sprutade. Vi bäddade sedan där vi skulle sova, Johanna fick ta en grymt cool bäddsoffa och jag delade dubbelsäng med Dawn. Det vart en ganska sen kväll, Johanna somnade i sin säng medan jag och Dawn satt och tittade på bilder på hennes dator, bilder på stället där hon och hennes kille ska gifta sig i sommar, samtidigt som vi kikade och testade olika typsnitt för inbjudningskortet till bröllopet.

Jag var i mitt skratt-mode, och kunde inte hålla tyst, jag skrattade åt allt och jag kan inte minnas senast jag var så glad och skrattade så mycket, och som vanligt så skrattade inte de andra åt samma sak utan de skrattade oftast åt mig, och mitt skratt. haha. Vi bestämde oss för att sova, och Dawn sa åt mig att täppa igen truten, hahaha. Det slutade med att vi släckte alla lampor och sedan låg vi vakna i sängen och pratade om allt möjligt i över 1h, jag skrattade och Dawn la skulden på att vi inte kunde somna på mina chokladbollar med kaffe, haha, samtidigt som alla säger att de kommer bli feta pga mig, för har man väl tagit en chokladboll kan man inte sluta. Vi skrattade och vi skrattade, vi förde tydligen så mycket liv att grannen under ringde för att klaga, och det var tydligen inte ovanligt. Hon ringde för minsta lilla och ofta ringde hon direkt till hyresvärden för att klaga över att någon tex tog en dusch efter kl20 eller kör en tvätt kläder efter jobbet. Enligt Dawn och Michael var hon retarded, och ett psycho. Det fick vi bevittna, usch vad jobbigt det är med grananr som klagar över minsta lilla bara för att de tydligen själv är så missnöjda med deras vardag.

Jag hade galet roligt och imorse när jag vaknade drömde jag något roligt (dock kan jag tyvärr inte komma ihåg vad) men jag vaknade av att jag började skratta, herregud vilken underbar känsla. Alla gjorde sig iordning och sedan åkte vi till Michaels skola för att ta oss en titt, och jag kan bekräfta att det verkligen ser ut som det gör på film. Sedan vart det brunch på ett mysigt och klassiskt amerikanskt ställe, belgiska våfflor och havregrynsgröt beställde jag samtidigt som vi drack champagne blandat med juice (kommer inte ihåg namnet men det var tydligen en klassiker så varför inte?). Mätta som aldrig förr åkte vi sedan på sightseeing i SC, åhh vad jag älskar detta ställe. Kalifornien är helt fantastiskt, det går inte att beskriva, tittar man riktig noga kan man se delfiner hoppa vid golden gate bron.

Runt 15-tden packade vi bilen med destionatin San Francisco airport för att hämta hem våra kära familjer som kom hem från Mexico. Väl vid terminalen när barnen fick syn på oss sprang de fram för att krama oss, vilket välkomnade. Det är alltid roligt att träffa barnen när man inte setts på några dagar, dom har så mycket att berätta och så många bilder att visa. Det är tomt att vara hemma utan sin kära amerikanska familj. Hemma i goa Ross visade Reneé mig bilder på kändisar som har burit hennes smycken på röda mattan eller diverse tillstllningar och premiärer, där fanns bland annat Lisa Kudrow från "friends", Alexa Vega från "spy kids" och Elizabeth Olsen som är lillasyster till tvillingarna Olsen. Alla har eller kommer bära min värdmammas smycken på en premiär eller tillställning, WOW jag är så sjukt peppad och det känns så stort varje gång hennes namn och smycken kommer ut bland stora kändisar, man blir ju stolt :)

Imorgon ska jag äntligen till frissan, det kan inte bli värre än vad det är just nu så jag är peppad, köör bara kööör. Ta bort detta råttbo som befinner sig på mitt huvud. Nu kallar sängen, som vanligt.

Live Your Dream And Share Your Passion
xoxo

påväg till Santa Cruz

Efter kusten påväg till Santa Cruz.

Johannas hem, Sean penn's gamla.

Jag och Michael :)

Jag och Johanna i SC, svensk kärlek :)

Jag och Dawn :D
Underbara Santa Cruz

Jag och Tasha redo för road trip.

jag och M

johanna ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhhh, jag vill bara komma & hälsa på så fort som möjligt!!! Sitter & skrattar för mig själv när jag läser att hunden sket på boardwalken haha, vad det nu är för något! vad kul att du & dawn har fått sån fin kontakt & att hon verkar så lättsam att ni kan umgås! Blir lite rädd att du inte vill komma hem när du trivs så bra där borta hehe! Grymt fina bilder du tar, lägg gärna upp ännu mer!! :) kollade in mitt resekonto idag & det är mer än redo för att boka en resa!!!!! hade bäst!! Kraaaam!

2012-02-26 @ 22:19:35
Postat av: Sara k

Glömde skriva att det var jag som skrev haha!

2012-02-26 @ 22:20:40
Postat av: Lina k

Jaaa, jag med :D men till veckan kommer det lugna ned sig lite så då finns mer tid att prata med föräldrarna och se om dom har några planer inför sommaren, annars än så länge så är det 6-15april nästa datum då dom åker på semester. Jag trivs bra här men au pair-jobbet är ju ingen framtid direkt. Meeen huuga, jag har ju bara vart här i 5månader, det är tidigt att börja tänka i de banorna. haha. Ska lägga upp fler bilder ;p kraaaam

2012-03-03 @ 07:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0