Happy Valentines Day.

Happy Valentines Day


klockan har slagit 22.20 den 14februari vilket betyder att vi ganska snart har firat av Valentines Day.
Vad jag har märkt av här, i SF så handlar inte bara alla hjärtans dag om par och kärlek, det handlar mycket om att uppskatta de människor man har runtom sig. Denna dag har varit väldigt trevlig, aningen stressig men trevlig. Jag klev upp alldeles för tidigt för Linaland imorse och väckte barnen vid 07.00. Sedan plockade jag fram kocken inom mig och lagade French Toast till barnen. På matbordet stod 3 presentpåsar som min värdmamma lämnat innan hon åkte till Las Vegas i söndags för jobb. På en av dessa tre stod det: To Lina, Happy Valentines Day, xoxo mom and usa dad :) man blir ju lite gråtfärdig. Barnen var superexalterade och öppnade sina med en gång under tiden som jag lagade frukost, sedan kunde dom inte hålla sig av nyfikenhet av vad som fanns i i min påse så det var bara att öppna :) Herregud, jag finner inte ord för vad jag fick på valentines day, självklart hittade jag choklad, det är ju ett måste. Men förutom det klassiska fick jag en svart cashmere-scarf och ett diamanthalsband, ett hjärta med äkta diamanter? whaat? Min värdpappa tittar på mig samtidigt som han filmar med sin iPhone och frågar -kan du gissa vad det är för stenar? -ehhh diamanter? svarar jag med hakan nere i bordet. Holy shit tänker jag och skickar senare ett sms till min värdmamma:

Lina - OMG, THANK you so much. Diamonds? cashmere? are you crazy :) haha. it's beautiful:) Happy valentines day. xoxo

Svaret jag får tillbaka är kort med får mig att nästan börja gråta -you deserve it! xoxo

Lina - Im gonna cry:) you'r amazing.

Min värdmamma - We are so lucky to have you in our life. You are an amazing person:)

Lina - I'm so lucky to be in your family:) I couldn't be happier:)

Min värdmamma - xoxo

Vad säger man, jag är så glad över att jag hamnat här, denna familjen är fantastisk och jag hade verkligen inte kunnat hamna mer rätt. Min värdmammas bil har mina initialer LVK, jag berättade det för henne och hon sa -it was meant to be :) haha. Jag tror att det finns en anledning till allt som händer, och det var nog bara meningen att jag skulle vänta 4år med au pair-ansökan, annars hade jag inte hamnat här.

Min värdmamma är i Las Vegas och min värdpappa åkte idag till NY, så ikväll är jag hemma själv med barnen och huga vad man kan mysa till det. Först vart det middag på Mi Pueblo, mexikansk restaurang, det vart såklart Burritos ;) senare åkte vi hem, gjorde färdigt alla läxor, åt glass samtidigt som vi såg det senaste avsnittet av "Glee". När det slutat, gick tåget tandborstning av mot badrummet, E hoppade upp på mig rygg och jag transporterade honom till badrummet, sedan var det N's tur, tasha ville såklart också vara med och leka så vi sprang alla in i badrummet. Sedan flyttade vi ihop barnens sängar, kröp ner under täcket och läste sagor, jag masserade E's fötter och rygg tills han inom loppet av 7min hade somnat. Tänk vad mysigt det kan vara att "snuggla" lite. Igår frös E och sa till mig som satt och gjorde valentine cards på högvarv - I'm so cold, do you want to snuggle? :) come over here svarar jag glatt och han kryper upp och sätter sig i mitt knä där jag kramar om honom, myyyys.

Imorgon ringer väckarklockan tidigt igen, barnen ska skjutsas till skolan, och sedan är det långpromenad och pilates som står på schemat. Resten av dagen kommer vara fullsmockad med hämta, lämna, hämta, laga middag :) herregud det är inte lätt att vara mamma;) haha. Nu är det dags att sova och kanske läsa lite "twilight".

Bilder kommer. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: mammamia

Vad fina presenter och vilka trevliga människor! jag håller med dig om att allt sker av en anledning och passa på och njut! Kram

2012-02-15 @ 18:27:13
Postat av: Sofia

Jag blir så glad för din skull Lina! Tänk vilken tur du har som hamnat så rätt!

2012-02-16 @ 10:59:47
Postat av: Sofia

Lina du är bäst! Härligt när de visar vad de tycker inte helt fel presenter!

Saknar dig!! Happy <3-day!

2012-02-16 @ 11:37:02
URL: http://sofiaemilykarlsson.bloggplatsen.se
Postat av: Lina

Ni är ju för goa :) jag är hemskt glad att jag hamnat i detta hus.

Sofia som jag saknar dig, vad söt du är :) Det är verkligen inte helt fel när man känner att någon uppskattar det man gör.

2012-02-17 @ 10:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0