Februari och sommarväder

5/2-2012


Det är februari och tittar man ut genom fönstret skulle man kunna tro att det är sommar, åtminstone svensk sommar, solen skiner, den värmer men det är lite kallt i luften. Grämattorna är gröna men träden har dock inga löv. Det är februari, vilken lyx, det är knappt så att det blåser. I veckan hade vi en molnig dag, en molnig dag, jag pratade med en mamma åt E's Kompis och hon sa att hon kände sig lite nere och trött, jag sa till henne att jag också kände mig trött (dock var detta pga sömnbrist). Då svarade mamman -det är nog pga vädret. Jag håller med henne, humöret påverkas av vädret, det har man fått känna på om man bor i Norrland. Men här, en molnig dag kan jag tycka är skönt, för amerikaner är detta dåligt väder, herregud jag njuter bara jag slipper snö och blåst. Man är härdad. haha.

I torsdags åkte min värdmamma till Arizona för arbete, vilket gjorde att jag började arbeta vid 07.00 för att få barnen till skolan. Igår fredag hade Sofia sin avskedsmiddag, det var väldigt trevligt, Sofia, Jag, Johanna, Jasmin och Frederik. Svensk mat, pannbiffar med klyftpotatis och bea :) man tackar. Vi bytte senare om till badkläder för att gå ut och sätta oss i en familjen 2 jacuzzis. Dock var denna inte uppvärmd helt och jag blev plötsligt påmind om en av anledningarna till varför jag ville flytta ifrån Sverige -jag hatar kyla. Vi gav det en chans men kunde inte hålla ut länge nog för att vattnet skulle hinna värmas upp, det slutade med att vi tog våra handdukar och sprang tillbaka in i huset där alla 5 klämde in sig i Sofias dusch för att värma sig. Vilken kväll, 4 tjejer och 1 kille i badkläder i Sofias dusch. haha. Efter en varm dusch var det dags för efterrätt, brownies, vaniljglass och jordgubbar :)

Igårkväll kom även Dawn och hennes son Michael och hälsade på, dom sov över hos oss tills idag och jag spenderade hela fömiddagen med dom. Vilka underbara människor, jag är så glad över att jag hamnat i denna familj. Dawn är Min värdmammas syster och hon är helt underbar. Dawn, Michael, Ethan och jag åkte på en liten trip tillsammans för att hälsa på Dawn's faster i Mill Valley. Det var en väldigt trevlig dag och jag njuter varje gång jag får följa med på "släktträffar", stora som små. I sommar väntar många roliga upplevelser, Jag är bjuden på Dawn's bröllop, mitt livs första bröllop, äntligen ska jag få gå på bröllop, som jag längtat. Det är bäst jag börjar leta efter en klänning. haha. Jag ska även åka till Santa Cruz för att se Michaels graduation, den klassiska amerikanska "studenten" med "klänning" och den fyrkantiga hatten, detta har man ju bara sett på film hittills. Om ca 2v åker min familj till Mexico, då kommer jag vara hemma med hunden och förhoppningsvis kan jag åka ner till Santa Cruz och hälsa på Dawn och Michael, kanske kan man klämma in en skydiving där? vem vet.
I april åker familjen till Hawaii, då kan jag förhoppningsvis ta ut lite semester och åka till LA för att se Ellen Degeneres :) WAWAWIWA. Vädret är kanon, jag har en kanonfamilj och det är så mycket som händer framöver, jag är superpeppad.

Godnatt från Sunny California :) xoxo


Kommentarer
Postat av: Sofia

Va härligt du verkar ha det! :)

Jag blir ganska avundsjuk när du berättar att det är grönt ute... Sjukt less på våra minus 20 grader!

Ta hand om dig!

Puss&kram

2012-02-05 @ 12:31:02
Postat av: Lina

Det är riktigt skönt att vara utan snön måste jag säga, och skulle man vilja åka skidor så ligger ju Tahoe bara 3h bort, men än så länge har det inte lockat, haha. -20 är inte illa, min värdpappa brukar titta temperaturskillnaden mellan Östersund och SF och påminna mig om hur mycket det skiljer, haha, han verkar alltid tycka att det är lika roligt, haha. Vad Oliwer har vuxit :) Han är så himla sööt. Hoppas allt är bra med er :D puss&kram

2012-02-06 @ 07:13:49
Postat av: Sara

Åhhh vad roligt att få gå på ett amerikanskt bröllopp!! Tänker mig att det blir väldigt mäktigt & stort! Allt du skriver om låter verkligen bara som det man ser på film & det är roligt att läsa hur mycket du trivs med familjen & allt runtomkring! Hade bäst!!! Kramar!

2012-02-07 @ 23:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0