Happy Birthday

Happy Birthday
 
Fredagen den 23:e november passerade snabbt och jag hade en kanondag. Vem kunde ana att det skulle vara så kul att fylla 24år. 
På torsdagen fick jag infon om att jag inte var allowed att lämna mitt rum på fredagmorgonen, barnen skulle komma och hämta mig. På torsdag natt/fredag morgon var vi ute i jakten på att shoppa något fint under black friday. Vi var ute och shoppade till 03.00 på morgonen, hur komiskt är det, trötta var vi och ingenting hittade vi, typiskt. På hemmaplan skippade jag allt och la mig och sov i jeans, smink och oborstade tänder, 
4h söm fick jag innan barnen kom inspringades på mitt rum :D världens sötaste barn. Dom knackar på dörren och kommer sedan in med en honeybadger i gosedjursformat, trycker man på tassen säger den alla dessa kända fraser "The honeybadger don't give a shit" mm. För er som inte sett denna video, youtube. Dom sjunger "Happy Birthday" och ger mig sedan en stor kram.
 
Jag som var en honeybadger på Halloween, det kunde inte bli mer passande, haha, mina barn känner sin au pair och är mina små guldklimpar. När jag väl kommer ut i huset är bordet dukat, det hänger en stor poster på väggen, 2 stora helium-ballonger, en blå och en gul flyger i luften, paket ligger på bordet och hela familjen är samlad. Awww det var ju så man ville börja gråta. Renee frågar mig -Guess what we're having for breakfast? och eftersom jag lagade svenska pannkakor till Nic's födelsedag tänkte jag -det måste vara pannkakor, men inte svenka. -American Pancakes. Mina första hemlagade amerikanska pannkakor till frukost, göttans.
 
Vi åt frukost, kramades och jag ville bara grina över allt dom fixat inför min födelsedag. 
Jag fick bla en läderjacka, en cashmere halsduk, honeybadger, finaste ramen av lina med en bild på oss, en brun dkny plusk, en Boo kalender;) en "never have I ever"- lära känna varandra-bok. Armbarnd och örhängen från syster, pengar från pappsen. Men bäst av allt var att jag fick spendera dagen med dom finaste människorna. Jag jobbade till 5, sedan vart det att göra sig iordning för middag. Min värdmamma och Nic kom hem precis innan jag skulle åka och Nic har bakat den coolaste tåta någonsin till mig, en regnbågstårta. 3 lager, i 3olika färger, med frosting på toppen. Älskade älskade Nic, jag vill dö, vad har jag gjort för att förtjäna allt hon gör åt mig, hur kan man ha så fina värdbarn. Hela familjen kom ut till mitt rum, sjöng Happy Birthday igen och gav mig tårtan <3
 
Veckan efter min födelsedag passarade lika snabbt som alla andra veckor, surprise. 
Jag har haft ont i halsen hela veckan, och regnet har öst ner. För några dagar sedan trodde jag mitt rum skulle blåsa bort. Dagen efter när jag träffade Lina fick jag veta att 2träd på deras gård hade blåst ner, och det är inga små träd. När det blåser här, då blåser det på riktigt.
 
Denna helg spenderade jag i SF. Jag tog färjan in på lördagen tillsammans med Lina, Jasmine och Tinja för att gå på svensk julmarknad, swea, samma marknad som jag var på förra året. På plats träffade vi Carlien och hennes kärlek Tom som är här och hälsar på :) Sen träffade vi min David, och hans kompisar Felix och Martin. Denna julmarknad var i en kyrka och det var så mycket svenska grejer och så många svenska människor att man nästan höll på att smälla av. Det var lussebullar, kanelbullar, kaviar, leksand bröd, läkerol, glögg, och lucia. Det var hemskt mysigt med luciatåg och det är lite läskigt hur svenska börjar låta konstigt i mina öron när jag hela dagarna pratar engelska. Det är nästan så att man börjar tappa det svenska vokabuläret lite, hahaha, näärå. Efter julmarknaden begav vi oss till "Rainforest Cafe" vilket kan vara stället som mest uppfyller sitt namn. Det var som att sitta i en djungel, det var fuktigt, det var akvarium med fiskar, det var elefanter, tigrar, gorillor mm, dock var dessa inte riktiga men dom förde ett jäkla liv. 
 
Söndagen spenderade jag och David i SF, vädret var perfekt och allt var bara supermysigt. Den stora julgranen har kommit upp på Union Square, isrinken är monterad så nu är det bara skridskorna som saknas. Vi åkte Cable car ner till Fisherman's wharf där vi spenderade kvällen innan jag hoppade på den sista färjan hem.
 
December är här, och nu är det inte många dagar till julafton och nyår, yaay :D
Dags att börja handla julklappar.
Imorgon inleder vi en ny vecka.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0