13 Dagar till Jul

13 Days Until Christmas
 

Det är december, det är den 12/12/12, det är 13 dagar till julafton (eftersom vi firar den 25e här i Amerikat) och temperaturen ligger runt +15C. Jag har inte köpt en enda julklapp, inte skickat ett enda julkort, men den som väntar på något gott....
Idag fick man en trevlig överraskning på kontot, skattepengarna har trillat in, yaaay :D kanske blir det en GoPro från mig själv till mig själv i julklapp, eller en resa till Hawaii, eller en GoPro som fångar alla ögonblick på Hawaii ;) 
December är inte att leka med, granen ska upp, huset ska pyntas, det är julfester, Svensk lucia, och födelsedagar. Det finns inte mycket tid över, jag har jobbat många kvällar och på lördag åker mina värdföräldrar till Hawaii så då ska jag vara helt själv med barnen i 5 dagar, wawawiwa. Det kommer bli skoj, det kan ju inte bli annat än roligt när det är föräldrafritt ;) Socker till frukost, socker till lunch och socker till Middag, och semester från tandborsten, haha, just kidding. Senast jag var helt själv med barnen hade vi sleepovers, playdates, vi gick på bio, spelade "just Dance" och gjorde annat skoj. När väl föräldrarna kom hem vad det dock en lättnad, jag var sliten och behövde en sovmorgon, haha, det är inte lätt att vara ensamstående mamma. 
 
13 dagar till julafton, det är dags att börja inhandla mina julklappar och då finns det ju inget bättre än online-shopping. Man klickar, man betalar och 3 dagar senare landar paketen utanför dörren. Jag sparar massa tid och motion.......hahaha. 
 
Det är svårt att förstå att det snart är jul när solen skiner, men man får göra det bästa man kan. På fredag är det svenskt luciatåg i Tiburon. Min värdmamma fyller år på fredag men förhoppningsvis ska jag hinna dit och kika lite. Nästa helg hoppas jag på lite lussebullebak och glögg :D 
 
Jag har jobbat en hel del kvällar den senaste tiden, och den ledighet jag haft har spenderats med vänner på cheesecake för varm choklad, på bio eller ute på promenad. Förra veckan såg vi "chasing mavericks", och jag kan inte säga annat än att rekomendera denna film som är baserad på verkliga händelser, riktigt bra. Vi såg även "playing for keeps" , en romantisk komedi, behöver jag säga mer ? ;) 
Jag har även hållit mig uppdaterad med den svenska julkalendern, och detta år har dom faktiskt lyckats producera något spännande :) "Mysteriet på Greveholm" är ju faktiskt en av de bästa julkalendrarna som funnits. 
 
Nu ska jag läsa, sedan är det sängen som gäller. En lång vecka väntar efter fredag. 
Inga bilder har jag att visa, det är dags att investera i en ny kamera.
godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0