Påsk

Påsk


Hej goda glada.
Det är Söndag, alltså dagen efter lördag, och dagen innan måndag. Det är påsk, solen skiner, jag är ledig, har ett hus, 3 bilar och en hund -helt för mig själv. Det vore ju inte på sin plats att klaga. I fredags skjutsade jag familjen till flygplatsen då ett flyg nu har tagit mina amerikaner till paradiset Hawaii, jag är inte alls avis. Där stannar dom i 10 dagar, så jag är nu hundvakt och i stort sett helt ledig ett tag framöver. Det är verkligen behövligt efter att jag hela denna vecka jobbat dubbelt då barnen igen varit sjuka och hemma från skolan. Så Vad passar man på att göra när familjen är borta? sover i mina värdföräldrars dubbelsäng (det var Reneé som sa åt mig att göra det), testar hur mycket deras toa kan ta, haha, sover i soffan, spelar hög musik och dansar halvt naken i huset, lämnar kläder och disk lite överallt, samt passar på att höja värmen inne i huset ;)

Förra helgen vad vi i Vegas, vad säger man, Las Vegas är som Disneyland för vuxna, det är lite som att komma till ett land där lagar inte riktigt existerar. Folk är fulla från morgon till kväll, dom bär runt på drinkar överallt, jag antar att man får dricka offentligt då folk även dricker i butiker när dom shoppar. Det är nästan som att folk flyger på drömmoln för en helg, höga som hus, haha. Med andra ord - det är en upplevelse att bara se.

Vi landade sent på fredagkvällen, tog en vända på the strip för att senare återvända till hotellet för lite sömn.
Lördagmorgon tillbringades vid poolen då det var mellan 25-30 grader varmt. Sedan vart det shopping och förberedelse inför kvällen. Tro det eller ej men jag bar klänning och klackar, och jag gjorde nog ganska bra ifrån mig trots allt, haha. Jag hade förväntat mig att denna helg skulle vara något i stil med "The Hangover", helt sjukt crazy, näst intill nära döden upplevelse då jag dagen efter skulle ha ringt Reneé för att berätta att jag inte har en aning om vart jag är, på ett tak, på ett främmande hotell eller i ett hus? men så vart det inte, kvällen började bra, vi åt middag på Hooters för Frederiks skull då det inte bara bjuds på hot wings utan även en hel del bröst. Endast tjejer som servitriser, killarna stod i köket. Tjejerna hade knappt några höfter eller rumpa, däremot tog brösten upp hälften av deras kroppsvikt. En upplevelse i sig om man åker till USA, haha. Så för killar som inte bara vill äta goda Hot Wings så finns det många bumps att titta på om man åket till Hooters. Fyllda med fågel tog vi taxi till Ceasers Palace och den kända nattklubben Pure.

Där vart vi inte långvariga, tyvärr. Johannas fötter gjorde ont och hon ville gå tillbaka till hotellet. Detta slutade med att vi gamblade lite, förlorade pengar för att sedan återvända till hotellet, vi plockade upp lite godis efter vägen och kikade på film istället, i Las Vegas. Jag älskar att äta godis och titta på film, Men Las Vegas, inte i Las Vegas. Man åker inte till Vegas när man är över 21 för att äta godis och titta på film, jag blir lite gråtfärdig på bara tanken. Så där stod jag, i klackar och klänning och fick inte ens dansa natten lång. Men så slutade vår helg i Vegas. Söndagen tillbringades vid poolen sedan vart det lite shopping på ett outlet mall. Nu har jag vart i LV 2gånger i mitt liv, och jag lovar att jag kommer åka dit igen innan jag lämnar USA i jakten på den sanna galna Las Vegas helgen ;) För den som är upp för det får gärna joina :) så tyvärr gott folk, jag har inga dirty details om varken Zac Efron eller Justin Bieber denna gång, men den som väntar på något gott..... ;)

I torsdags hade jag min premiärmatch med Marin Women's soccer league, vi spelade 2x30min och planen var den värsta päråkern jag någonsin sett, herrejävlar det gick ju inte ens att springa med bollen, den bara fastnade överallt. Men det var roligt, jag spelar all fotboll jag kan komma åt. Samtidigt som det är ett bra sätt att träffa amerikaner :) Mitt lag vann denna match, och i motståndarlaget spelade ingen mindre än min holländska vän Carlien :D haha. Vi signade upp oss samtidigt online men placerades i olika lag.  Igår spelade jag min andra match med det andra lager, det mixade dam/herr-laget. Bättre plan, bättre kvalité på spelet, samtidigt som matchen var 2x45, min fotbollshjärta är i brand :D

Imorgon spelar jag min nästa match med damlaget, och denna match kommer spelas på en konstgräsplan :D Det är svårt att spela på gräs när man blivit bortskämd med konstgräs. Jag älskar fotboll.

Denna helgen har jag spederat tillsammans med Carlien och Fred. I fredags såg vi "American Pie Reunion" och herregud vilken rolig film, hahaha, lite läskigt är det när tanken slår en att man faktiskt måste "växa upp" en dag. Det är bäst man njuter nu medan man är ung, sedan kommer man sitta där med barn, villa och volvo. haha. Igår spelade vi alla 3 fotboll sedan åkte vi hem till Freds mansion för lite lunch och häng vid honoms pool i det fina vädret. Många av barnen som bor i Ross är verkligen lyckligt lottade, det är helt galet vackert och husen ska vi inte prata om. Det värsta är att dom inte fattar det själv hur bra dom har det. Det känns ju inte helt fel att kunna ligga vid poolen eller sitta i en utomhus jacuzzi. Till middag "lyxade" vi till det med våfflor, grädde, jordgubbar, blåbär, banan och glass :) samtidigt som vi kikade på film. Jag kommer inte ihåg senast jag åt våfflor. Fy vad gott.

Idag tog vi oss en roadtrip tillsammans med tasha till Sonoma där vi tog en tour på en vingård samtidigt som Fred och Carlien provade på winetasting, själv var jag en ansvarfull chaufför :)
Vi spenderade hela dagen i Sonoma, både downtown och på vingårdar. Det är skönt att komma ifrån Ross ibland, lämna bubblan. haha. Väl på hemmaplan igen samlades vi i mitt hus för att äta middag och kika på film "The Sitter", en annan rolig film. Något som är bra med USA är att man kan hyra filmer i matbutiker i apparater som ser ut som en "vending machine" utanför kassorna. Det kostar upp till 3dollar, vilket motsvarar ca 21kr, och då ska filmen återlämnas nästkommande dag. Maskinen uppdateras varannan vecka med nya filmer. Snabbt och enkelt.

Imorgon börjar dagen med ett yoga-pass sedan på kvällen spelar jag fotboll. Veckan är inte alls planerad. Johanna har åkt med sin värdfamilj till San Diego, medan Carlien och fred jobbar. Kanske får jag våldsgästa Carlien som har hand om 4kids ? helt för sig själv då värdmamman tar med ena dottern till Washington över veckan. Om inte annat kanske jag tar mig en sväng till Santa Cruz och stannar där en natt eller två. Only God Knows.
Hoppas alla haft en underbar Påsk, är lite avis när jag läser på facebook att släkten har samlats :) GLAD PÅSK på er :D
To Be Continued.

xoxo



Min och Johannas premiär på Hooters
Hot Wings




indoor shopping







'


Skickade denna bild till Reneé, svaret jag fick tillbaka vara -looking good, Nice legs :)


Middag på "Planet Hollywood", mina nya äkta Ray-ban-solglasögon

Kommentarer
Postat av: Sara k

ÄNTLIGEN uppdatering i bloggen! Som jag väntat!!!:) men du, den som väntar på något gott....väntar alltid förlänge hehe! Är grymt sugen att komma & hälsa på dig i sommar & då gör jag gärna en tripp till vegas!!;) Du verkar göra nya saker hela tiden, så ta vara på alla dagar där nere, för rätt som det är har tiden sprungit ikapp dig & du ska resa hem, så gör allt du kan & ta massa bilder!!! här hemma firade jag & karro påsk i svedje, vilket var väldigt trevligt! Roligast var det förståss att få träffa kusinerna igen & vi sa att det hade varit roligt att åka utomlands alla tillsammans nån gång! Pappa hade köpt ca 5 kilo påsk godis minst...& då överdriver jag inte, plus att han har börjat gjort en ny samling till dig hehe, så glöm inte bort att träna haha!! På Tisdag åker karro till börtnan & på onsdag åker pappa till börtnan så om du har tid att skypa något innan dess så hade det varit kul, men jag är hemma hela veckan. Ha en riktigt bra ledighet!!! KRAM!!!

2012-04-09 @ 22:50:16
Postat av: Lina

äntligen, haha, den som väntar på ngt gott....haha. Måste verkligen få fingrarna ur röven och uppdatera oftare så det inte behöver bli så mkt text, mindre text mer bilder ;) Pappa visade allt godis över skype förra veckan, och Reneé har börjat jobba på en lista över godis hon vill ha :D En lista med bilder eftersom hon inte vet vad godiset heter:) haha.

Jag är online på skype nästan hela tiden så det är bara att logga in :) Jag vill också på påskmiddag. KRAM

2012-04-10 @ 01:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0