Long Time No See

Nu var det längesen jag skrev sist, I'm so sorry. Imorgon är det äntligen tgif - thank god it's friday:) i helgen ska jag spela fotboll, gå till frissan, förhoppningsvis gå på zoo och sedan visa Carlien runt i San Francisco:)

Här kommer en snabb uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna.

Jag har jobbat massor, då först E var hemma från skolan pga allergier, och sedan N pga utmattning/vätskebrist, förra veckan höll vi på att brinna upp i hettan och det är lätt att glömma bort att dricka massa vatten då man inte riktigt är van. Vi spelade fotboll förra helgen, åkte Porsche;) och tog en vända till The city för lite fest på city nights, som hädanefter ska kallas shitty night, vilken jävla håla, är man på jakt efter burritos är det The place to go, haha. Jag tror vi var dom ända "vita" människorna på hela nattklubben, och det slutade med att jag och Johanna sa att vi var tillsammans då den ena mexikanen efter den andra klistrade sig efter rumpan på en -usch.

Jag och Carlien var i fredags på en bar i Fairfax, där de spelar live musik. Träffade lite locals, blev bjudna på ett glas vin av bartendern och dansade fult på skoj. Det var en trevlig kväll, bara att titta på alla andra som dansar är ju ett kvällsnöje, vissa mer stenhöga än andra. Haha. Jag gillar USA på det viset att du kan gå till en bar vilken kväll som helst i veckan och lyssna på musik, eller till ett mysigt café och dricka varm choklad sent en kväll och bara umgås:)

Vi har bokat tid för skydiving, om 2v smäller det, då hoppar jag från ett förhoppningsvis bra plan och landar på stranden i Santa Cruz:) yaay. Om det inte slutar bra har jag Carlien med mig som lovat att skrapa upp mina rester från backen;) haha.

It's official folks, lång historia kort, jag pratade med familjen och jag bestämde mig för att stanna ett år till, whaaat??det är sant. Det är ju nästan så man blir lite nervig, haha. Min värdmamma har sagt flera ggr att hon ska prata mig till att stanna ett år till, i bilen påväg hem från flyget när jag hämtat familjen, säger N-Lina you should stay another year:) jag tittar på henne (och ja, jag har haft tid att tänka igenom saken) och säger -sure, I'll stay another year;) min värdmamma vänder sig om och tittar på mig samtidigt som hakan trillar ner i golvet -are u serious? Jag svarar -yeah:) och får tillbaka -this is such good news, better then going to Hawaii. Should I call culture care tomorrow? :)

Ryktet spreds fort och N:s kompisar kom upp till mig på skolan och sa- vi hörde att du stannar ett år till, yaaaay:)
Även fast jag saknar mina vänner och familj hemma känner jag att denna chans bara kommer en gång och det är bäst jag tar den, jag har gjort många misstag i mitt liv och detta ska inte bli ett av dom. Samtidigt som det ger min familj mer tid att komma och hälsa på:)
You only live once. Ibland måste man våga ta risker.

Nu ska jag sova, och imorgon ska jag skypea med Erica, Ecco Ecco Ecco:)
De kommande veckorna kommer bli fantastiska, herregud, livet är bra fint ibland. Haha. G'night peps.

Xoxo


Kommentarer
Postat av: Sofia

Men grymt Lina!! :D

Hur bra som helst att du tar chansen och stannar ett år till! En chans som många säkert skulle vilja men kanske inte får/kan.

Förstås tråkigt att du inte kommer hem på ett bra tag till, men vad tusan! :) Klart du sa stanna! :D

Så roligt att läsa om allt du gör/upplever.

Tänker mycket på hur du har det!

Puss&kram från mig och Oliwer

2012-04-27 @ 22:03:13
Postat av: Lina

Tack Sofia, vad sör du är:)

Beslutet känns bra, även fast jag saknar vänner och familj där hemma.

Vad glad jag blir att du följer min blogg :D känns mer värt att skriva när man vet att ngn läser, haha :) Hur är allt med dig och Oliwer?

Tänker på er med. puss&kram

2012-04-28 @ 09:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0