28/4 -12

28/4-2012 Saturday


Hej gott folk,

Klockan är slagen 00.44 eller 12.44am amerikansk tid, det är tidig tidigt lördagmorgon eller sen fredagkväll.
Jag sitter och lyssnar på GLEE's version av "Somebody That I Used To Know" som för övrigt är en väldigt bra låt, men det finns många covers av den och GLEE gör det riktigt bra :D Jag hade ledsnat där ett tag på denna låt, men fasen nu är man on again, den är ju grym. Sångaren av denna Glee-version har precis kvalificerat sig in på min lista över män att jaga i LA ;) hahahaha.

Denna fredag har vart relativt lugn, sovmorgon till 10 då barnen var sjuka och hemma från skolan. Sedan har vi mest haft det trevligt, kastat vattenballonger i det fina vädret, spelat spel, druckit svensk oboy, och vart ute och shoppat :D

Vid 17-tiden sms:ade jag Carlien och vi träffades vid den obligatoriska mötesplatsen -skolan, haha. För att sedan styra bilen mot Golden Gate bron och en fin promenad. Perfekt timing då bron nästan var tom på pedestrians och cyklister. Kameran är alltid i högsta hugg när man är på GG-bron, och varje gång jag ser denna bro blir jag lika paff, fan va fet den är, och jag bor 20min därifrån, utsikten ska vi inte tala om, man ser San Francisco, man ser berg och man ser hav, ibland delfiner :D det är ren terapi för själen :) haha. Inte ens ljudet från alla bilar som åker kan förstöra när man står där. Golden Gate Bron är feeet.

Efter en promenad fram och tillbaka, ca 5km med massa skratt var vi tillbaka i min racer. Stackars Carlien som får stå ut med alla mina sjuka skämt, haha. Vi åkte till kära Mollie Stone för en god sallad som vi åt hemma i Carliens Mansion, samtidigt som vi kikade på "nördarna" som jag kallar det, "The Big Bang theory", haha, vilken serie, man dör ju av skratt. Man måste ju bara älska det gänget.

Nu sitter jag här i min queen-size säng, har en stor jäkla spindel instängd under en ram, och jag är alldeles för rädd för att lyfta på denna ikea-ram för vem vet, det är inte en långsam jäkla spindel som ligger och ruvar under, det är ett monster med racer-ben. Jag är rädd, haha, förhoppningsvis dör den av svält där under, annars åker sprayen fram och jag får tillkalla mina värdbarn för hjälp. Jag hatar spindlar.

Imorgon ska jag spela fotboll :D yay, 11.00 smäller det. Vädret lovar 28 grader och strålande sol, jag kommer grillas till bacon, och sedan ska jag sätta min breda rumpa i frisörstolen för att försöka trolla bort denna hemska utväxt. Men jag klagar inte, tänk vad glad man blir av att få se solen :) Nu måste jag sova.

Tänker på er där hemma :)
Trevlig helg.
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0