24/10 Måndag

Måndag 24/10


Hejsan,
Måndagen går mot sitt slut och första arbetsdagen på denna vecka är avklarad.
Igår var vi på någon typ av pumkin patch. Hela grejen anordnades på en farm som tillhör en kompis till familjen. Denna familj hade även en egen druvodling och vintillverkning, vilket gjorde denna gård till en vingård :) Det tog oss ca 1h att ta oss dit och väl framme möttes vi av massa familjer, vilket säger sig själv, massa barn. De flesta barnen var femteklassare och går i samma klass som mitt värdbarn Nicole.

Det bjöds på mat i tacoliknande format, samt cupcakes och kakor till efterrätt.
Barnen åkte traktor, för att hämta varsin pumpa. När dom senare kom tillbaka vart det fullt ös med att karva ur dessa pumpor, jag fick hjälpa till och det var inte lätt, den där jäkeln innehåller ju hur mycket som helst. Det var bara att karva tills mitt värdbarn Ethan kände sig nöjd för att sedan börja skära ut ögon, näsa och mun.
Det var väldigt skoj att se hur alla barn bara kunde detta, hallå, där stod man själv som ett fån och kämpade för att få ut alla kärnor. Svetten rann då det måste ha varit åtminstone 25 grader varmt. haha.

Runt 15 tiden var det dags att åka hem, vi packade bilen full med pumpor och styrde mot Ross.
Detta var en väldigt trevlig Amerikansk upplevelse och jag ska försöka ta med mig så mycket jag bara kan av allt halloweenfirande till Sverige. Det är sjuka pengar alla amerikaner lägger på halloween men det ju samtidigt galet roligt. Alla familjer i området har börjat pynta deras hus inför halloween, det är spindelväv överallt och alla har sina egna gravgårdar. Det är ögon i buskarna och spindlar överallt, Stora spindlar. Trädgårdarna är pyntade med kroppsdelar och vampyrer, och det här är bara början. Dagen innan Halloween kommer husen vara proppade med pynt. Jag ska ta en vända i området och fota alla dekorationer, så att ni kan få se, det är riktigt häftigt.

här kommer lite bilder från igår.

Nicole

Jag och min värdmamma Renee



Barnen har precis hämtat varsin pumpa.
En liten del av druvodlingarna.



Några av alla pumpor

Spindelcupcake

Kommentarer
Postat av: Luisa

Hallååå!!



Hur står de till me dig?? fan va roligt å åka till usa å va där å jobba!! e smått avsis på dig :P haha hoppas allt e superbra å att du trivs me familjen :)



kram Luisa

2011-10-25 @ 11:50:02
URL: http://luisa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0