23/10 Lördag

23/10 Lördag


Lördagen har precis passerat, detta betyder att jag firar 1v i San Francisco idag, weeiii. haha.
Den senaste veckan har jag haft fullt upp, det har gått uppochner, men vart lärorikt och roligt. Jag har känt av en mild hemlängtan, inte nödvändigtvis en längtan efter Östersund, mer en längtan efter kompisar och familj, och bekvämligeheten. Eftersom jag inte känner någon här, så har dagarna vart ganska ensamma, samtidigt som jag inte kan området. Men jag har världens bästa värdfamilj, verkligen, jag hade inte kunnat tänka mig en bättre familj. Såhär i efterhand är jag så glad att jag inte valde första bästa utan att jag faktiskt väntade på den där känslan "perfekt".

Den här veckan har faktiskt gått fort, och saker och ting börjar ta sig. Jag lyckades leta upp en massa Au Pairer i området och runtom SF, inte bara svenskar utan även tyskar, haha. Det är alltid skönt att kunna umgås med en svensk, men samtidigt känner jag att jag vill umgås med folk från andra länder, svenskar har jag ju massvis av i Sverige. Jag har även träffat en amerikansk tjej här som jag ska försöka umgås mer med, jag har träffat henne ett par ggr, hon är verkligen supersnäll och i min ålder, yaay, så henne måste jag definitivt umgås mer med. jag skulle älska att ha amerikanska vänner, då skulle jag nog kunna maxa mitt år i USA när det kommer till upplevelser mm.

Igår träffade jag en Svensk tjej, Sarah, som bor ca 15min från mig, hon har ganska precis vart i USA i 3mån, så igår hämtade jag upp henne, sedan åkte vi till ett "mall", en galleria, där vi åt middag tillsammans. Det vart inte ett långt möte, hon hade lite bråttom tillbaka, men det var trevligt och jag fick en ny vän :) haha. Jag var även på ett träningsställe och simmade igår, kändes otroligt skönt att få träna igen. Min värdfamilj har ett familjmedlemskort vilket gör att jag kan gå dit och träna hur mycket jag vill. Det finns även gym och tennisplaner där.

Idag har jag, efter lång väntan (1.v) och längtan äntligen fått shoppa, jag har shoppat och det kändes så bra att få bränna lite peningan. Tanken var att jag skulle träffa en tjej Thuy, från Tyskland som jag lärde känna under trainingschool i NY. Vi skulle mötas i SF, vid powellstreet utanför Victoria's secret (åhhh min favoritbutik) haha. Jag vart lite nervös ang. att ta bil in till SF så mina värdföräldrar tipsade om att ta färjan istället vilket jag gjorde. Jag tog bilen, som för övrigt är helt underbar att köra, den har grym AC, den är automat, den är rymlig och stor och kan köra över allt och allt, haha, närå. Tillsammans med min bäste vän GPS:en tog jag bilen och körde till hamnen, där jag senare köpte en biljet och tog mig ombord på färjan, alldeles själv. Jag blir lite imponerad varje dag. haha.

Färjan tog ca 45min vilket jag fördrev med att fota och prata med random amerikaner. I USA ska man inte bli brydd om en främmande människa kommer fram och börjar prata med en, och för övrigt så är det riktigt trevligt. ibland vill man ju bara vara ifred, men man kan lära mycket från främmande människor. haha. Väl i SF tog jag mig via mitt lokalsinne (sedan 2år tillbaka då jag faktiskt spenderade åtminstone 2v i SF med Erica) till mitt älskade Victoria's Secret, där jag väntade i ca 2h. Jag gick fram och tillbaka utanför VS för att frenetiskt försöka se Thuy bland allt folk som passerade, samtidigt som det kliade något enormt i min peningpung, över att gå in i butiken. Efter 1timmes väntan gick jag in på VS och shoppade lite grejer, och tro mig, mer kommer det bli. Trosor, bodylotions, kläder, parfymer, smink, det är himmelriket. Idag vart det dock bara 2par trosor och en lotion, jag var tvungen att hejda mig med tanken -du kommer att komma hit fler gånger. Sedan väntade jag ytterligare 1h utanför butiken utan resultat.

Då började jag misstänka ett missförstånd och eftersom Thuy inte hade någon mobil kunde jag inte heller få tag på henne. Jag bestämde mig därför för att köra ett singelshoppingrace, eftersom jag inte hade alltför många timmar på mig innan jag var tvungen att hoppa på den sista färjan hem. Min aningen stressade shopping resulterade i 2 linnen, 2 t-shirtar med tryck, 1 par joggingskor+sulor, trosor, bodylotion och en lite tjockare tröja med spetsdetaljer på ryggen. Detta kalas landade på ca 1200kr vilket inte alls var speciellt farligt. Och som planerna ser ut just nu ska jag in till SF nästa helg med och shoppa lite till. Shopping i USA är en guldgruva, dollarn pendlar mellan 6-7kr och utbudet är helt sjukt.

Efter några timmars shopping vart jag tvungen att styra mot hamnen och färjan. För att vara på den säkra sidan (eftersom jag inte riktigt visste när färjan skulle gå) så kom jag alldeles för tidigt, ca 1h innan avgång. Jag köpte min biljett och satte min sedan på en bänk för att kika på solnedgången i väntan på färjan. Då kommer en man fram till mig, 74 år gammal, han frågar artigt om han kan sätta sig där och jag svarar -självklart. Han börjar prata, frågar vart jag kommer ifrån och börjar sedan lära mig hur jag ska leva livet till fullo. Efter ca 15minuters prat vill han ge mig sitt mobilnr, han berättar att hans son är 47år och har ingen flickvän, men han vill gifta sig och skaffa barn. Tydligen började denna man bli lite orolig över att hans son skulle bli för gammal för att kunna skaffa barn så han sätter in sin hjälp. Han ger mig sitt nummer (även fast jag sagt att han är "waay tooo old, he could be my dad", haha, och sedan säger han, tänk på saken, sen kan du ringa mig så sätter jag upp en date för er två, och efter detta kan ni gifta er, och skaffa barn, haha. Jag kommer ju såklart inte nappa på detta erbjudande (för er som vart oroliga) haha, men Bob som han hette, i övrigt var väldigt trevlig.

Imorgon ska jag följa med min vädfamilj till en Pumkinfarm, jag vet inte riktigt vad detta innebär, men jag tror att vi ska karva i pumpor, lite förberedelser inför Halloween. Jag måste skaffa en outfit eftersom Nicole (mitt värdbarn) har ett Halloweenparty nästa vecka. Jag älskar hur armerikaner späder på när det kommer till högtider. Halloween kommer bli grymt.

Nu måste jag sova. Bilder kommer, har haft lite problem att ladda upp dom bara. Kommentera gärna, ställ frågor.

Bay Bridge
Hade kanon.

Kommentarer
Postat av: Daniela

Åh vad kul att läsa Lina!! Du kommer att ha det helt fantastiskt, det är jag övertygad om! Lycka till! Jag är superavis! :)

2011-10-24 @ 19:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0