14/10

Hej alla, Har vart dålig på att uppdaterna, suuurprise, haha. Näe okej, såhär ligger det till, jag har inte lyckats få till internet på min dator den här veckan, av någon konstig anledning. Vilket har resulterat till att jag inte har kunnat skriva något. Den här veckan har vart tuff men rolig och hemskt nyttig. Lektionerna har startat runt 8 varje morgon och slutat runt 18, ibland 20.30. I min klass fanns alla Au pairer som ska till västkusten, bla till CA och WA. Vilket gjorde det enkelt att hitta vänner som kommer bo i närheten, eller inom en radie på 1h. Samtidigt som vi gjort en hel del roliga saker så har vi även lärt oss massa om amerikanska familjer, uppfostran, kommunikation, säkerhet. Okej, så här ligger det till, när det kommer till säkerhet här i Amerikat så är amerkaner väldgt väldigt beskyddande. Så det är mycket som man måste lära sig. Såvida man inte vill bli hemskickad. Totalt har vi vart ca 90 au pairer, varav runt 10 var svenskar. Jag bodde tillsammans med en tjej från Tyskland och en tjej från Irland :)
Min värdfamilj hade köpt mig en present, som jag fick i NY. En korg men diverse souvenirer, vattenflaska, t-shirt, keps, godis, presentkort + att don hade betalat min NY City Tour biljett, + biljett till Top Of The Rock, sammanlagt för biljetter 50dollar. Åhh, jag har nog världens bästa värdfamilj. Så igår torsdag, åkte vi in till NY och spenderade hela dagen där. Det spelar ingen roll hur många gånger man besöker NY så blir man alltid lika fascinerad, vilken stad, det finns så grymt mkt att se. USA är underbart.

Just nu sitter jag på flygplastsen, JFK och ska tillsammans med ett gäng andra au pairer, bla från mexico, spendera x antal timmar här innan vårt flyg går till SF 17.40. Vi kommer alla bo runtom SF vilket känns super. Mexikanska tjejer är galna, haha, min flygresa kommer gå fint i detta sällskap och jag kommer garanterat ha fått underhållning för ett halvår framöver.

Ikväll 21.10 om allt går som det ska landar vi på SF flygplats, där jag för första gången ska träffa min värdfamilj. liiite nervöst. Men jag är riktigt peppad och det ska bli så skönt att få ha en egen toa, eget sovrum och att få packa ur min väska. Att bo i en resväska är inte roligt. Min värdfamilj verkar helt underbar så jag ser verkligen fram emot att träffa dom, stackarna som ska få spendera ett år med mig, bboooyyaaa iiiiin på pluskontot. haha.
Jag har under min vecka i NY även passat på att göra reklam för svenskt godis, (vem kunde tro det?) samt IKEA och Apple. haha. och det har vart hur kul som helst. Jag kan inte sluta tycka lite synd om alla som inte får äta svenskt godis. haha. Tack vare min älskade Herr Pettersson så ska jag även lyxa till det med lite kinder maxi under resan till SF. Vilken klippa.

Under denna vecka har jag fått testa på diverse amerikansk mat, pizza (whaaat), mac and cheese, stuffed turkey (en billigare version) så lagomt till min ankomst kan ju familjen köra mig direkt till gymmet :) Dagens ord som jag lärt mig är "Braid" och betyder fläta. Detta uppkom efter att jag gjort en inbakad fläta i luggen på mig själv, som många andra också ville ha (då fick man glänsa lite, haha, närå) så i bussresan påväg till flygplatsen fick jag fläta en hel del håååår, en heeel del hår. Men det var skoj och bussresan gick mkt snabbare, tillslut sa folk att jag borde ta betalt, samt undrade om jag var utbildad?? (skämt dock) haha,, men okej, 5dollar everybody. Bilder och bättre uppdateringar kommer så fort jag kommit till min värdfamilj :) Hade gött så hörs vi snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0