November

November


Det har alltså blivit den 11 november och igår var det mitt värdbarn Nicoles födelsedag :D Hon fyllde hela 10år idag den 10/11 vilket gjorde detta till hennes "Golden Birthday". Hon fyller alltså 10år den 10 november och jag tror att detta även kan ha varit exakt den dagen hon föddes, på en torsdag? Jag känner att jag inte riktigt har hängt med i svängarna vad det innebär att ha en "Golden Birthday" men det har iallafall firats lite extra. Förra helgen hade Nicole ett födelsedagsparty där hon bjöd in 8 tjejkompisar, dom träffades på en bestämd plats där sedan en limousine dök upp som överraskning och plockade upp tjejerna för att sedan köra dom till San Francisco.

Jag hade denna dag tidigt på morgonen tagit en färja in till SF för att möta upp 2 andra svenska tjejer för lite shopping. Shopping i antal köpta varor var inget att skryta över, men utöver shopping så vart det en hel del vandring och en hel del mat. Vi åt lunch på Cheesecake Factory, som är ett supermysigt ställe där man kan beställa mat och sen om man vill en Cheesecake, och....hur lätt är det att inte beställa en cheesecake, den är helt galet god. Som tur var så delade vi alla tre på en cheesecake, annars hade jag lätt tryckt i mig en hel själv, haha, och jag lovar, det är inga små bitar. Men den är så god att man inte kan sluta äta, och trycker man en sådan helt själv har man i runda slängar fått i sig halva dagsintaget av kalorier, hahaha. Men det är det värt, man äter dom ju inte alltför ofta.

En liten del av San Francisco down town, i det vänstra nedre hörnet kan man se att dom förbereder för en skridskobana som ska upp inför julen. Det spelas även fullt med julmusik i alla butiker och dom har även börjat pynta inför julafton.



Dessa två svenska tjejer träffade jag i SF :)




Runt 18 tiden mötte jag upp min värdfamilj och alla tjejer för en middag på en marockansk restaurang. Borden var låga, i knähöjd och som servett, fick man en handduk att lägga över knäna. Jag och min värdmamma hade väldigt roligt åt detta, det var svårt att äta, lutandes över bordet, och handduken över knäna gav inte direkt en "fin" känsla, haha. Samtidigt såg det inte helt lätt ut att servera på dessa bort heller så servitrisen fick gå ner på knä varje gång. haha. Här var det ergonomiskt. Efter middagen gick vi till ett rum intill, där vi fick se en Magic show, som hölls av en kille, en väldigt känd magiker som tidigare har gjort shower i LA för diverse kändiselit. Eftersom min värdpappa kände denna man så fick vi sitta längst fram, häftigt. Det är obeskrivligt vad han gjorde, och även fast jag satt så långt fram så kunde jag inte se vart grejerna försvann eller hur de kom tillbaka, det var helt galet och väldigt häftigt. Eftersom det var Nicoles födelsedagsfest så fick hon vid ett flertal tillfället komma upp som "frivillig" att hjälpa med olika trick. Hon fick även under middagen en väldigt konstig hatt, misstänker att den var marockansk? Röd med en toffs, eller en "tassel" som Maria Montazami skulle sagt. Maten var god och showen var grym, bra kväll helt enkelt.



Igår då den faktiska födelsedagen infall ordnande familjen en "familje-middag" då det kom lite släktingar och vänner till familjen. Dom ville att festen skulle vara "casual" så pizza beställdes hem, och jag rörde ihop en enkel sallad med grekiskt ost. Till efterrätt vart det Nicoles favorittårta, en prinsesstårta, YAY, jag var iallafall glad. I onsdags, dagen innan födelsedagen tillbringade jag kvällen till att baka svenska kanelbullar, som Nicole fick ta med sig på skolan under torsdagen som födelsedagsfika. Själv tyckte jag det var superskoj att baka, samtidigt som jag också kände att det måste vara roligt att faktiskt ta med någon hembakat, Nicole hjälpte även till att baka, och enligt henne hade aldrig någon tagit med kanelbullar tidigare. Oftast plockar dom upp något (90% av gångerna är det munkar) på någon matbutik, innan skolan, ännu en amerikanskt grej. Nicole ville bjuda alla femteklassare, så i slutändan hade vi ca 50 kanelbullar och betyget från skolan vart bra. Dom gillade bullarna samtidigt som dom vart lite impade på Nicole att hon gjort dom helt själv. Min värdpappa dock tyckte inte bullarna var tillräckligt söta, här finner ett bevis på amerikaner och deras kärlek till socker. Han hade gärna sett lite topping på dessa bullar, tyvärr fanns det inte tillräckligt med tid för detta.
Ballonger på Nicoles födelsedag som jag fick i uppdrag att köpa och jag mixade dom helt själv.

Nicoles bord med alla födelsedagspresenter, hon hade även fått en iPhone 4 några dagar innan. Inte dåligt.


Både Nicole och Ethan fick en varsin "rip stick", en blandning mellan skateboard, wakeboard och snowboard med endast 2 hjul.


Idag är det äntligen fredag, och i veckan har jag gjort en hel del, även fast jag jobbat mycket då min värdmamma vart i NY och jobbat. Jag gjorde ett besök på banken där jag fick mitt bankkort aktiverat samt ett inlogg till en internetbank. Jag vet inte om alla banker är som denna men när man kommer in finns inga kölappar så man sätter sig i en soffa om man vill göra annat än intag/uttag, och väntar tills bankpersonalen dyker upp. Det gäller alltså att vara ärlig, så att ingen får en Lina-spark på smalbenen. I väntan blir man alltid erbjuden kaffe eller te. Jag fick även ett telefonnr från en random kille som hade gjort ett bankbesök, åter till det amerikanska. Han kommer fram till mig och säger något i stil med, -Hey how's it going? och jag har faktiskt inte riktigt förstått vilket typ av svar de vill ha på denna fråga? Han frågar efter mitt mobilnummer och säger att han skulle vilja lära känna mig? Som tur är kan jag inte mitt mobilnummer, och jag kommer nog aldrig vilja lära mig det heller, för det är världens bästa ursäkt till att inte ge ut sitt nr. I samband med att en bankkvinna kommer för att hjälpa mig ger han mig sitt nummer på en lapp där det står -call me. När denna kille lämnat banken kommer det fram att han precis kommit ut ur fängelset. Tro på fan det som han såg ut, snaggad med byxorna nere under stjärten. Denna info kom ifrån bankkvinnan som senare säger att hon tycker jag är så trevlig och pretty att hon vill varna mig så jag inte hamnar i någon trubbel. Jag fick även beröm för mitt hår och min inbakade fläta. Tänka sig att inte en enda amerikan kan förstå att jag gjort den alldeles själv. Jag är ganska magisk, haha. 5 minuter senare går hon mig till dörren, håller upp dörren och önskar mig en trevlig dag. Trevligare personal får man leta efter. Jag kanske skulle ha gett henne mitt nummer? HAHA.

Denna vecka har jag vart på gymmet 3gånger, jag är så stolt över mig själv och imorgon kommer bli mitt fjärde då jag funderar på att gå på ett spinningpass. Jag var på ett pass förra fredagen, jag kommer inte ihåg namnet på detta pass men det var tungt. Det var snabba fötter, repstegar, armhävningar, det var hopp i miljoner och i flera olika former. Passet varade i 60min och jag var helt färdig efteråt. Fotbollskonditionen håller verkligen i 2v efter att man slutat, jag hade blodsmak i munnen de första 10minuterna, haha. Det var otroligt skönt när detta pass var över och tydligen är det samma människor som går på just detta pass varje vecka, så de känner varandra. Det var skoj och alla peppade varandra, speciellt mig eftersom de antagligen såg att jag höll på att dö. Efter passet sa "tränaren", -Detta var Linas första pass, ge henne en stor applåd, hahaha. Absolut måste jag ge detta pass en andra chans och se om jag förbättrats. haha.

Imorgon ska jag även tillsammans med 2 andra svenska tejer och en norsk tjej åka till ett outlet-mall och shoppa. Det ska bli trevligt. Jag lyckades även hitta mig till Amazon.com och beställa grejer för 1000kr. Fråga inte vad, men ni kan få veta att detta paket innehåller en 32p box kinder maxi :D Jag kommer bli så lycklig när denna box dimper ner i min brevlåda nästa vecka. Prisa kinder maxi.

Om 1,5 veckor är det min födelsedag samtidigt som helgen efter är Thanksgiving. Detta ska vi fira genom att åka upp till en stuga, som ligger ca 1h från Ross. Det är en vingård med swimmingpool och utomhusjacuzzi. Vi åker dit på min födelsedag och firar med släktmiddag och sedan stannar vi över thanksgiving då fler familjer kommer dit för middag.

Jag kom på ännu en amerikansk grej som jag missade i det förra inlägget, när man kör bil i USA får man svänga höger på rött, i vissa udda fall får man inte det, men då finns en skylt som bekräftar detta. Det finns även knappt några rondeller här, jag har stött på en men det var ute i ingenstans där trafik inte existerade. I Amerikat kör man på stop-skyltar överallt istället. Den som först kommer till stop-skylten i en korsning får köra först. Snacka om lätt till olyckor, det verkar verkligen anpassat efter att ha en automatdriven bil. Jag kan inte ens tänka mig att köra en manuell bil här, det skulle inte funka. Imorgon är det Frippes födelsedag, eller idag faktiskt svensk tid, GRATTIS FRIPPE , jag hoppas den blir underbar och att du får en massa presenter.

En bild på mig och Nicole min första helg här då vi hade en Tjejsöndag och gick för att få manikyr och pedikyr, jag hade kunnat tänka mig att jag någonsin skulle göra någonting sådant, men se på fan, och jag gillade det faktiskt. haha. Dock var det lite obehagligt att ha någon som skrubbar ens fötter, speciellt en fotbollsspelares fötter, ni förstår vad jag menar :)



Nu ska jag sova och ladda inför en bra lördag. Godnatt mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0