1/11 Tisdag

1/11 Tisdag


Wow, dagarna bara flyger förbi, ännu en vecka har gått och det har varit en väldigt händelsefull vecka. Utöver de vanliga dagliga rutinerna så planerades en massa inför mitt värdbarns Halloweenfest som hölls i lördags. Nicole ville bjuda alla femteklassare vilket resulterade i ca34 barn på festen. Det var full fart, alla sminkades till zombies, det vart dancebattle, det tävlades, en zombiefilm gjordes och massa godis, korv och chips gick åt. En stor filmduk hade placerats ut på bakgården för att spela upp Michael Jacksons "Thriller". Lite kaos var det, men vad kan man förvänta sig? alla barn hade iallafall roligt och det var ju syftet med hela grejen.

Eftersom den riktiga halloweendagen var igår (måndag) så hade barnen tagit med sina outfits till skolan där dom bytte om och senare under dagen gick en halloweenparad. Efter paraden samlades dom åter i sina klassrum där föräldrar hade tagit med och dukat upp en massa fika och dricka. Barnen slutade skolan runt 14.30, och efter en kort powernap på hemmaplan så bytte hela familjen om till sina halloweenkostymer och sminket kletades på. Min värdmamma och värdpappa var vampyrer, Ethan var en soldat, jag var en zombiesjuksköterska och Nicole....Hon var hemskt söt men jag har ingen aning om vad hon var dock? Runt 18 tiden åkte vi vidare till en familj som bor på en väldigt känd "trick or treat" gata (bus eller godis i Sverige), Shady Lane. Husen efter denna gata dekoreras till max och vissa ska alltid vara lite bättre än andra. Gatan stängdes av för bilar och fylldes av familjer med barn som gick "trick or treat". Senare under kvällen dök även tonåringarna upp efter denna gata, och vad jag kan förstå så är just Shady Lane väldigt känd för en bra "trick or treat" gata vilket gör att inte bara stadens folk kommer hit, det kommer även folk från hela USA just för att gå denna gata. Det var mäktigt och jag älskar hur alla föräldrar skaffar en halloween outfit.

Min utklädnad var ett impulsköp, i sista minuten då jag i all hast svängde in på en "Spirit Halloween" butik under tiden som jag var ute och shoppade grejer inför Nicoles Halloweenfest under lördagen. Köerna var långa och jag hade inte mycket tid vilket resulterade i en sjuksköterska-klänning, knästrumpor, latex, fejkblod och smink. Resultaten dock vart över förväntan. Dessa halloweenbutiker ägs av ett speciellt företag, och finns bara under en viss tid på året, ungefär 2månader innan halloween. Dom är smockade med grymma grejer, det är kroppsdelar, zombiebarn, kistor, lik, halvt uppätna människor, spindelväv, kostymer, råttor, spindlar, you name it, dom har allt. Och är man inte där i tid, vilket jag och Erica inte var förra året, så får man plocka ihop delar från golvet och bygga sin egen kostym, till bättre pris då eftersom folk i all stress bara sliter ut kläder och grejer ur förpackningarna och slänger i högar på golvet.

Idag (dagen efter halloween) har barnen varit lediga från skolan. Nicole hade en kompis som sov över och Ethan hade en kompis som vi åkte och plockade upp för att senare åka på bio. Jag och 4barn, det var inte lätt men jag tack vare min älskade gps så tog jag mig dit och vi tog oss hem :) Det är mycket de kommande veckorna, Nicole fyller år, jag fyller år, det är Thanksgiving, sen kommer julen och Renees födelsedag på det. Nu till helgen ska Nicole ha sitt födelsedagsparty, 10tjejer är bjudna och väl på plats kommer dom överaskas av en limousine som tar dom till San Francisco downtown där middag och en show med en trollkarl väntar, tydligen ska denna show vara väldigt bra så jag är galet peppad. Det är en show för både barn och vuxna. På söndag ska jag även åka in till SF för att träffa en svensk tjej som kom hit för en vecka sedan. Det ska bli trevligt och det ska bli shopping ;) Jag har även skrivit in mig på ett gym, gold's gym där jag har tillgång till alla tänkbara träningsmaskiner, löpband, samt att jag kan köra olika pass, detta för ett fint au pair pris: 280kr/mån. Det känns bra att kunna gå någonstans att träna samtidigt som jag kan gå och simma på ett annat ställe där familjen har ett medlemsskap.
Min outfit.


Zombieparty


Även hundar får utklädnader, haha


Tandfen, en lärare på skolan.



Frihetsgudinnan


Ett av husen på Shady Lane


Deadwood, detta hus hade ett helt eget husbnd och scen, och enligt alla som bor här så är detta det bästa huset varje år, förra året hade de en drake i metall som sprutade eld.





Dekorationer


Någon har uppstått från de döda.


Gravgård


Nu måste jag sova. Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback