December

December


Sitter här i min queen size säng, klockan är 7.37 i Sverige vilket ger mig 22.37 amerikanskt tid. Försöker desperat hitta en svensk radiostation som sänder svensk julmusik, men det går inte min väg då det bara sprutar skit ur högtalarna. Alldeles för mycket reklam och alldeles för mycket wannabes som för längesen borde fått sin dom hos idoljuryn. Detta varvas med kristen kyrkmusik som får mig att vilja spy upp min fina havregrynsgröt och lite till. Vart är den gamla goda klassiska julmusiken? Pop i jul tex. En gammal goding som ger mig ståpäls och flashbacks från den gamla goda tiden. Jag har de senaste dagarna kämpat och ansträng mig för att få en gnutta julkänsla men näe, det kommer inte, vart kan jag köpa den liksom? ebay?. Pepparkakor, julklappar, luciatåg, julmusik? det går inte. In i det innersta försöker jag intala mig själv om att en grön jul är en bra jul, men fan jag måste vara ärlig och säga att just i denna stund så saknar jag mörkret och snön. Det är nog det som ger julkänsla, mörker, snö och familj och all belysning. Jag har inte ens en julstake. Julgranen är pyntad och staden har pyntats, men det känns inte? Men jag är inte bitter, jag har sol, jag har fler ljusa timmar/dygn, jag blir inte blöt varje gång jag går utanför dörren och jag har inte minusgrader. Dock har jag frost på morgonen, och det är faktiskt mörkt på morgonen fram till 7.30 så jag får känna den ljuva känsla då man verkligen inte vill kliva ur sängen för att det är kallt och mörkt och väldigt mysigt. Tänk vad man kan hata att man gillar det man är van vid. Men Karlifornien är vackert, och jag njuter varje gång jag är ute och tar en promenad eller kör bil. Mitt värdbarn har börjat med inomhusfotboll, och jag har erbjudit mig som hjälptränare så igår när de hade sin första träning så var jag där och assisterade, tillsammands med tränarens dotter. Det var skoj, men att bara hjälpa till och inte få spela fick mitt fotbollshjärta att blöda. Shit vad jag saknar att spela fotboll. Tränaren berättade dock för mig att jag kan spela collegefotboll men att jag måste plugga 12credits för tllgång, vilket skulle kunna sluta med ett tomt konto, det är sjukt dyrt att plugga. Men vem vet, jag har mina fotbollsskor med mig och jag ska kolla up saken, kanske kan jag bara träna? jag behöver nödvändigtvis inte spela matcher.
I fredags hade vi luciatåg, det gick bra och var roligt. Det var ju inte igår som man tog på sig ett lucialinne direkt. Vi sjöng typ 13 låtar sen vart det massa fika. Dock verkade folk ha glömt kakao i vissa bakelser och andra hade fått njuta alldeles för länge av värmen i ugnen. Men det fanns chokladbollar som smälte som guld i min mun. Det är galet vad man uppskattar alla dessa småsaker när man inte kan gå och köpa dom hur som helst. Som tex pärlsocker, lingonsylt, kaviar, saffran, messmör, svenskt godis.

I lördags åkte jag in till SF i hopp om att köpa alla julklappar men istället för att jag köpa saker till andra slutade det med att jag hade shoppat en massa till mig själv, och glad var jag för det, massa bra dealer. Köp en få den andra på köpet (ta 2 betala för 1), köp 1 vara få den andra 50%off, mm mm. runt 19 tiden tog jag färjan tillbaka, och istället för att köpa julklappar i butiker körde jag den amerikanska versionen, jag beställde mina julklappar på internet. Varför har jag aldrig tänkt på det? det är ju skitsmidigt, haha. På söndagen vaknade jag helt utan väckarklocka, halvt deprimerad då jag insåg att jag inte hade något inplanerat denna dag och jag kände mig plötsligt väldigt ensam. Snabbt skickade jag iväg några sms och en stund senare efter alla morgonrutiner plockade jag upp 2andra svenska au pairer för att åka till Berkeley för att kika på College basketball. Det var verkligen häftigt, jag hade ingen aning om att college basketball var en sån stor grej, men killarna kom ut efter matchen (vinst) och skrev autografer,? ja autografer? det var cheerleaders, trummor och alla dessa kostymklädda män. Efter matchen blev det återigen lite shopping, middag på IKEA och senare avslutades dagen med bio "New Years Eve", för övrigt väldigt bra film :)

På torsdag åker mig värdfamilj till Disney World, vilket gör att jag kommer vara själv i ett par dagar. Dock kommer en estonisk au pair från Seattle och hälsar på mig, de andra dagarna får jag helt enkelt gråta mig till sömn av ensamhet, närå. Tillsammans med hunden ska jag fylla dessa dagar med massa skoj, som att sova i mina värdföräldrars säng, testa deras dusch, prova min värdmammas kläder, kanske min värdpappas med? haha, sjunga högt och springa naken i huset. Näråå, jag ska tillsammans med den goa vovven laga en massa svensk mat, baka lussebullar, dricka glögg, julmust och äta pepparkakor. Självklart ska jag också fortsätta min träning i hopp om att tappa lite vikt. Jag har även fått i uppdrag att slå in 3000000 julklappar som är till barnen? inget skämt, det är 3000000 paket. Dom har fått allt på sina önskelistor, varför skrev inte jag någon? Nästa helg är det julafton, det är bara att börja jobba.

Nu måste jag sova och stänga mina öron från denna äckliga julmusik som spelas på julradio.se , detta är inte reklam, snarare en varning.
Godnatt xoxo;)


Kommentarer
Postat av: mammamia

Inte trodde jag att du skulle sakna mörkret och snön. Men jag förstår att det är svårt att få julkänslor när det är grönt.ha så mysigt med vovven och sköt om dig. det kommer ju fler jular och den här blir en som du säkert kommer att komma ihåg.

2011-12-14 @ 22:26:50
Postat av: Lina

Inte jag heller, haha, men Just såhär under julen saknar jag snön, bara för julkänslans skull. Det känns konstigt att lyssna på julmusik och sen titta ut på en blå himmel och sol. haha. Men jag gillar vädret här :D

2011-12-16 @ 06:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0