Avancemang, jajjamen.

Avancemang, jajjamen.


Idag har man avancerat, vaknade klockan 6.30 då jag skulle följa familjen till flygplatsen för att senare köra bilen hem. Körandes i min värdmammas bil,  som jag för övrigt inte har kört tidigare. En stor bil som inte behöver nyckel, man startar via en knapp. Nyckeln behöver dock (pga en sensor skulle jag tippa) följa med i fickan om man inte vill att bilen ska dö på vägen. Alldeles själv med bara lite hjälp av gps:en hittade jag hela vägen hem själv, 5-filig väg, vägar åt alla håll, och snabbt gick det. Över Golden gate och sedan var man hemma. Cred till USA för att ha bra skyltar på vägarna. Min värdfamilj åker till Florida idag och det känns redan tomt, det brukar alltid vara full rulle och här står man nu, ensam med hus, hund och 3 bilar. haha. Som tur är får jag besök ikväll.
Igår fyllde min värdmamma år. Jag bakade henne en stor marängtårta med grädde, marsansås, bananer, jordgubbar och blåbär. Hon vart superglad, och höll nästan på att börja grina, herregud tänkte jag, börja inte grina för då kommer jag börja grina, haha. Hon kunde inte minnas senast någon bakade henne en tårta :) Superglad blev jag för att dom uppskattade det så mycket. Jag älskar att baka tårtor när någon fyller år, det är ju höjdpunkten med hela dagen liksom, att få äta massvis med tårta ;p Så idag står jag här med halva tårtan kvar som jag försöker skänka bort till kompisar för att inte trycka i mig den själv.





Idag ska jag försöka bli färdig med mina julklappar samt slå in alla familjen julklappar, så jag mest kan ta dagarna som dom kommer nästa vecka. Kanske ska jag även baka lite lussebullar och dricka lite glögg. Kristian har äntligen bokat sin flygbiljett hit och landar här i februari, YAAY. Nedräkningen har börjat.

Nu ska jag göra någon nytta.
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0