December

December
 
Det är December, första Advent har passerat och jag har nu varit i Sverige i nästan 2mån, jeez louise.
Tiden bara flyger iväg, snart är det jul och ingen snö så långt ögat kan nå.
Här i Uppsala är vädret varierande men mestadels har det nog varit plusgrader vilket är nice men känns weird såhär i juletider. Jag hade ju faktiskt hoppats på en massa snö nu inför jul då jag inte sett detta vita fenomen på över 2år. Dock är man van nu med utebliven snö så skulle det bli ännu en snöfri jul faller inga tårar, haha. Däremot lyser ju inte solen i Svea så lite snö för att liva upp vardagen skulle ju vara trevligt. 
 
För 2v sedan fyllde jag halvvägs till 50 ;) Det firades med frukost på sängen, en flygning över Uppsala, en förlovning, mat på Java, och som avslutning såg vi "Catching Fire". Dagen hade inte kunnat bli bättre. Allt detta pga att jag har världens finaste man. Det är inte så illa att fylla 25 trots allt ;) Jag är lyckligast och har världens bästa man.
 
Jag är fortfarande arbetssökande och det är både skönt och segt.
David jobbar heltid och since jag inte känner någon i Uppsala så känns mina dagar som ändlösa timmar av trötthet. Då vädret ute inte skriker lycka så har min motivation brustit lite på slutet. Dock har jag sökt massa jobb, anmält mig till distanskurser i Matte C och Foto samtidigt som jag fortfarande väntar svar på min ansökan om skola till våren. Exciiited!!!  :D
 
Man ska inte vara bitter, livet är fint, man får passa på att njuta medan man kan för snart kommer man inte kunna ha sovmorgon varje dag som jag har nu ;) haha. Idag väntar en jobb intervju faktiskt, om exakt 4h blir man grillad.
Igår var det storstädning av lägenheten, sedan bakades ischoklad, lussebullar original, samt lussebullar med mandelmassa och vanilj. Jag och min man hade myskväll med scallops, lussebullar och glögg framför den kanske bästa julfilmen genom tiderna, "Ensam Hemma" :))
 
Om 8 dagar väntar den första reunion med "The Ross Crew" :D omg, jag kan inte fatta att det faktiskt händer. Allt skedde så fort och under kort tid, Carlien bokade biljetter och flyger från Holland, Tinja kommer från Finland :D Nästa Fredag kommer jag få träffa alla dessa guldklimpar igen, The Linas, Tinja, Carlien, Tom och David kommer inte Stockholm. Det är dags för vår första Reunion sedan vi vinkade av varandra på SFO i USA. Lycka lycka lycka.
 
Jag försöker redigera ihop några videor i GoPro Studio men programmet vill mig inte väl och stänger ner så fort jag klickar "convert". Om någon fin därute stött på eller hört om samma problem, snälla hjälp, jag tror jag gjort allt jag kan göra och ännu sker samma fel. Nu är det dags för frukost. 
 
xxxxx
 
Kärlek


Denna man umgås jag med under dagarna då David jobbar :D


Uppsala


Lussebullar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0